11 april

Sov så fruktansvärt dåligt, kanske beronde på den besvärliga benvärk. Ej riktigt bra men kunde inte ligga längre.
Följde dagens efter 10 och slog en signal till praktikplatsen, hotellchefen ej på plats idag heller. Hon skulle ringa upp så få se nu....
Gjorde mig en delikat lunch bestående av älgstek,bulgur, sallad och svampsås. Det sistnämnda är nästan en delikatess, för tilllagar inte svampsås till vardags längre... Det som var kvar av 40 års presenten från mostra mine (skelleftebondska!) Hoppade i kläderna och begav mig till Af, där handläggaren skulle skriva på aktivitetspapperet. Skönt nu fått det postat! Sen gick jag med raska steg till Ica och följde min inköpslista till bak och matlagning.
Väl hemmavid så gick jag igenom posten och där låg ett videoband, som en kompis skickat med två önskefilmer. Satt i soffan och läste Haléns, då telefonen med okänt nummer ringde... Det var lärarkompisen sen 4 år tilbaka när jag gick hotell och konferens, hon ville tipsa om jobb på vandrarhem i Sthlm. Coolt! Nu är jag redan inbokad V26, 34,35 på städjobb, vilket jag sms:ade henne om.

Tänkte att jag skulle haffa kusinen och fråga om en bakform, och mycket riktigt det hade han!  Perfekt nu inga problem att sätta igång med bak och matlagningsprojektet.

Kommentarer
Postat av: maria65a

Åh, älgstek. Länge sen jag käkade det :-/
Dyrt här i Stockholm...

2007-04-13 @ 17:59:27
URL: http://blogg.passagen.se/maria65a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0