Dan före konserten...

Uppe med tuppen, men låg en stund till. Praktiskt taget hoppade i konferenskläderna. Helt otroligt framme prick 7.15. Fixade iordning konferenslokalerna. FRUKOST. Var i disken, plockade bort och gjorde fint i matsalen.En av gästerna talade samma dialekt som kompisar, och det visade familjen kom från Jakobstad! Kul! Det jag förknippar med Jakobstad är speciellt Tro, Hopp och Kärlek, mycket vackare ha i fönstret än våran adventssjärna. Förberedde Salladsskålar inför lunchen. LUNCH: fläskfilé och sallad åt jag. Diskade bort och gjorde fint och sopade hela matsalsgolvet. Fick mycket beröm för jag gjorde så fint. Lägger ju ner hela min själ för att fixa och ordna för att konferensgästerna ska trivas på bästa möjliga sätt.
Var hem och bytte om. Iväg, tog ut pengar. Skönt min hyresgäst hade betalat hyran. Åt tacobuffé med systerkompisen, bjöd henne. Cyklade iväg på kören. Kort rep idag. Körledaren tyckte vi skulle ju sjunga så mycket imorgon. Redan från 16.30......

Till funderaren som skrivit kommentar: Jag sätter inte ut hemliga saker och vad Carin M och läraren på Medlefors skrivit till mig är absolut inget märkvärdigt, utan det ena pratar om en fantastisk tv-serie, en kultserie. Den andra tänkvärda ord som alla kan ta del av. Jag uppskattar också dessa människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0