Halv dag

Jäktade och cyklade iväg till Aurum, på plats 7.15. Började med att göra två citronfat, la ny frukt och fyllde på karameller. Tände ljusen och torkade runt omkring.
Fick uppdrag av hotellchefen, en lista på vad som skulle göras på andra sidan där konferenslokalen är och det var städa toaletter,sopa golv och torka golv, duka koppar,sockerskål, ljus, sevetter, skedar. Vaktmästaren sa - du har fått beröm för din dukning i fredags! Hovmästarrinnan, personal och gäster. Fantastiskt kul! Jag lägger ner hela min själ i dukningen. LUNCH: åt sallad,lax med varma grönsaker Åh så gott! Banankaka med vaniljsås i efterrätt. Ev en av de anställda hade en lösning till boende i vinter då jag ska sjunga första advent och Messias tredje advent, ta ledigt tre veckor.
Cyklade hem och bytte om. Sen övning med Ta Ton. Upprop, när körledaren ropade upp mig så log hon och sa - Bra förslag du hade! Så jag fick sjunga överstämman med en annan tjej till sången "Råd till dig och mig" Även på några fler ville körledaren att jag skulle sjunga överstämma! På rasten ordnade jag någon att åka med till Sjöbotten, och jag pratade med ännu en person som känner min pappa och dom tycker synd om honom att det gick så illa...
Sen efter övningen berättade jag för en person att jag är klassisk sångerska och undrade om det fanns möjlighet att sjunga i Sjöbottens bönhus och dom blev eld och lågor och ville också jag skulle sjunga i Sörböle kyrka så 17 juni har jag fått en sjungning kl 11 i Sörböle Kyrka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0