Konsertdagen med Py 27 april

Upp i ottan. Cyklade till Aurum, ingen konferens idag. Dammsög hela poolrummet uppe och nere, samt en del av lobbyn. FRUKOST. Fortsatte med lobbyn och matsalen. Kom sen på torkar golvet också, fick i uppdrag av chefen att ta golvet i konferenslokalen. Så tog det nästan för snabbt. Jäktade iväg och handlade lite. En körkompis från Ta Ton, nästan som en släkting var på Coop Hon sa att hon och hennes man hade pratat om att dom ville visa Sjöbotten för mig där jag var mycket som barn och tog mitt telefonnummer. Få se om dom hör av sig då.
Väl hemma, tog det lugnt, fixade iordning mig inför rep 16.30 och konsert med Py kl 19 i S:t Olovs kyrka. Vid 16-tiden kom en körkompis och hämtade mig.
Jag var lite nervös och tänkte hur ska jag våga gå fram...Det löste sig snabbt eftersom Py kom fram till oss i kören och frågade: - Vem är nu Cattis, jag gick fram till henne, och hon sa jag förstod att det var du och sa - Hej! Kul! Kramade om mig. Dom andra i kören tyckte det var häftigt och frågade om jag kände henne. Ja lite grann svarade jag genom texterna och i gästboken.
FANTASTISK KONSERTKVÄLL!!! Fullsatt från första till sista bänkrad. Skellefteå gick man ur huse, när hon gästade får lilla stad. Pianisten Rune, en charmerande och trevlig sa att S:t Olovs kyrkokör var den bästa dom jobbat med!
Alla i kören var upprymda och ville göra flera konserter, få se om julkonsert...
Min favvolåt från "När mörkret faller" Tro på himmel(bakgrundskör) sa hon så här om: - Kören hade aldrig hört den här sången när jag kom hit idag, förutom Cattis inför hela den fullsatta kyrkan rakt i mikrofonen.
Sen stod vi i lång kö för autograf, -vad du har bunkrat upp sa hon till mig men också Åh har du den här och den här är svår att få tag i ska jag säga dig. Fick mina plattor signerade. Gav vänskapsgåvan. -Ska jag öppna nu, nää sen i lugn och ro.
Kramade om mig och sa -fortsätt och skriv gör det!
Hälsade också från min nya bloggvän, Py häpnade och jag förklarade att hon skrivit i min blogg.

PY är en mycket varm och genrös person och "gla i människor" Hon har glatt så många människor med sin vackra gripande sång och texter genom många många år..
Kvällen slutade med att vi var några som gick och åt på Olearys

Kommentarer
Postat av: Lostman

Härlig läsning om konserten! Du har fått mig att "behöva" lyssna in mig på Py, på ett nytt sätt! Bevara nu energin konserten och mötet med Py gav dig! Må väl till vi kanske ses!

L

2007-04-29 @ 02:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0