Lördag 21:a

Ja som sagt vaknade tidigt natten till lördag och satt uppe och skrev långt in på morgonen på mail och i bloggen.
Vilade en stund och lyckades sova. Sms:svar om fika. Lilla Mari(Ulla Skoog talade varmt om caféet på sin föreställning) med systerkompis, hennes sambo, mamma. Ljuvligt goda räkmackan tog jag. Sen handlade jag till baka kaka igen.
Detta blåsväder, det värkte t o m i öronen. Gick trögt cykla hem. Träffade på en kille från Medlefors som jag pratade med en stund. På minuten lyssnade jag på sen. Tvättade mina konferenskläder. Ja på tv var det Stina, som hade bl a hade Laleh på besök som talade varmt om Skellefteå och att hon åker på semester upp till Norrland och att hon verkligen älskar skogen och springa omkring som Astrids Ronja. Plura var också med i programmet och jag har hört Eldkvarn ett antal gånger och särskilt på Tantogården. En av gångerna var kompisar sjuka och jag stod där med två biljetter, som tur var lyckades jag sälja dom till två killar och blev medbjuden till deras gäng sen. Vi var två tjejer och åtta killar. Det blev en trevlig Eldkvarnkväll. Han har en blogg nu där han skriver om sitt tidiga liv men barnen hans har sagt - du är bra som du är pappa.
Sen av mina favoritfilmer: som jag även får inspelade av kompis i Stockholm, Om jag vänder mig om fantastiska skådespelarprestationer och dessutom en dokumentär om hur Björn Runge gjorde filmen.
Lagade lite tager vad man haver mat: bulgur,purjolök, ägg och räkor. Eventuellt till lunch till söndagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0