Påskdagen

Blåsten har avtagit, och solen tittar fram mer och mer.... Isblocken i vattnet smälter..
Påsken har varit lugn och skön. På långfredagen, bjuden till mostern på landet. Fick åka med kusinen.
Ett smörgåsbord med påskdelikatesser framdukat för gående bord...Lite efterrätt. Sen fick jag ta med mig  mat hem och fick dessutom det  vackra väggvitrinskåpet som varit på tapeten länge, men nu är det verkligen mitt!!
Skjuts hem.
Letat svart skjorta till praktik, men förgäves... På påskafton gick jag och systerkompisen ut och åt lite god mat, hade mina riksisar och då känner man sig rik.
Vi drack cider. Det blev en kort kväll och inget i burken så låg och läste länge.

På påskdagen, kompis ringde ang jobb V26, efter midsommar. Glad för det. Åt frukost och vilade. Lyssnade på musik. Jag och systerkompisen fikade och satt en lång stund.  Fick tips på svart skjorta, men hur jag ska få tag i den snarast är frågan....
Ikväll Helen Mirren i del 1 av 2 i mördarens spår. Hon är absolut en av våra mest fantastiska skådespelare som har både spelat Elisabeth I och Queen Elisabeth, vilket hon fick oscar för båda gångerna! Snart får man bänka sig vid tv-apparaten och se Wallander varje söndag kväll vid 21, då kommer jag att mysa och frysa för de är så ruggigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0