Söndag 20:de maj

Fortf ej bra men gjorde mig ordning. Kusinens sambo knackade på vid 11.30. Var först förbi och hämtade deras farmor, sen begav vi oss till Rag. Byn som man praktiskt taget vuxit upp i och säkert varit in i varenda hus. Såg skylten Kroksjön och minns att Ta Ton:s körledare har sommarstugan där. Hon berättade för mig att det sålt sitt hus efter ha bott där 26 år och skulle flytta till lägenhet och jag undrade om inte dom kommer att sakna huset, hon svarade men vi har ju stugan stugan.
Väl framme satt vi ute på mosters och makens utbyggda veranda, som är på väg att bli inglasad lite smått. Min kusin var där med sin 2-åring och bebis på 3 veckor, min andra kusin som är gravid och hennes man. Min egen mor såg jag skymta förbi. Moster bjöd på Lasagne, god sallad och hemmagjord pizza. Mycket gott och trevligt att sitta på verandan. Efterrätten var en god kaka med sylt och grädde. Då var min mor på plats lagom vid fikat.
Åkte tillbaka med kusinen och sambon till stan. La mig och vilade plötsligt ropade det hallå, mamma insnippandes. Snällt hon hade med sig lite mat och diverse. Fått tag i svarta sopsäckar samt flyttkartonger och kompis ringer flyttfirman i veckan så jag hoppas det ska ordna sig för kusinens man ska bo här sen efter mig.
Tände ljus ikväll igen och satte mig vid datorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0