Workshop tisdag 30/10

Vaknade av telefonen, hade dock ställt mobilen. Min jobbarkompis från städfirman Städproffs frågade, ifall jag kunde jobba om henne arbetskamrat skulle vara ledig. Vi skrev upp några tänkbara datum som jag kan och är i Stockholm. Gick igenom morgonens skörd av mail och svarade på så många jag hann innan skulle iväg... Lite beröm för min meritförteckning av rehabkonsulten på KFG, man blr alltid lika glad! Ingen riktig lunch idag.
Lite sen till workshopen. Vi diskuterade lite allt möjligt men bl a nätverk, kontakter. De finns runt omkring oss.

Sen har vi fått ett tips när man söker jobb, att man inte behöver be chefen om referens för det kan lika gärna vara en arbetskamrat ,som gillar en som person. För det är jätteviktigt vad referensen säger....
Tänk Af har en låda där alla papper på 40,50 åringar ligger och istället för att hand om oss och vägleda så forslar de ut oss till en sådan här "förvaring" som bara är tramsigt enl min mening och istället för att vi ska må bättre av att gå en kurs i personlig utveckling som det kallas, mår vi alla sämre i min lilla grupp och har ingen motivation eller ork. Vad kostar inte sådana här kurser som skattebetalarna får stå för, inte klokt....
Det heter inte gratis arbetskraft längre, utan ekonomisk fördelaktig men betydelsen är den samma...

Kommentarer
Postat av: ullen

Du är förresten utmanad

2007-11-01 @ 15:08:41
URL: http://www.ullens.wordpress.com
Postat av: ullen

Kolla innen hos Nina så förstår du utmana

2007-11-02 @ 09:10:22
Postat av: Mimmi

Skall till af på må för att "för att klargöra mina arbetsmöjligheter" har 45 a-kassedagar kvar .....och ont i magen!

2007-11-02 @ 09:40:34
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Mimmi

Nu hittar jag inte din mailadress ....förut kunde man se det på din profil här
men den kommer man inte åt längre min mail hittar du på blogg

2007-11-07 @ 10:54:44
Postat av: Mimmi

Nu har jag skrivit mail.....

2007-11-07 @ 17:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0