Fredag 20:de

Lite bättre morgon. Cyklade till Aurum. Tog initiativ och förberedde citronfat och torkade och dammsög konferensutrymme. Sen hoppade jag in och hjälpte till med frukostdisken. FRUKOST. När vi själva ätit fick jag hjälpa till och duka för Medicinfest för 168 personer. Jag och en 70-årig vaktmästare, bosatt på hotellet hade det trevligt och blev ett sådant team på ett sådan kort tid. Han kallade mig lilla raring och sa att jag låg tvåa på hans lista, inte dåligt efter två dagars praktik. Han sa också helt spontant - vi borde starta en dukningsfirma och jag utbrast JA!!! kan vi inte göra det. Det vore fantastiskt om det skulle gå genomföra. Dukning tar tid och det krävs mycket tålamod, för varje bestick: kaffesked, dessertsked, kniv, gaffel ska glänsa. En efter en putsas och dessutom var dessa lånade, så mera jobb att få dem snygga. Jag lägger ner mycket arbete och omsorg och mitt måtto är att ge mitt yttersta på bästa möjliga sätt för varje enskild konferensgäst ska trivas. Vi var klara med all dukning i god tid. Tyvärr mycket dåliga skor så stapplade mest runt när jag skulle handla efter arbetsdagens slut, så fick ge upp. När jag kom hem hängde kassen med det som mor inhandlat i Ullared, hade egentligen beställt ankelsockar som stod klart och tydligt på lappen, men jag är glad för nya sockar.
Jag kände mig så nöjd med att verkligen ha genomfört allt var som var inplanerat denna vecka och hade bara tänkt vila, men somnade ifrån allt redan efter 19.00. Lejonet blev mycket förtvivlad och vandrade mellan att sova nära mig och sin favoritfåtölj. Vaknade mycket tidigt följande morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0