Måndag 16:de

Svårt att sova, men mår ändå ganska skapligt denna måndag.
Idag, ledig dag och övning med Ta Ton. Jag hann bara innanför dörren i kyrkan så fick körledaren syn på mig och sa - Kul att se dig! Hon sa också hade tänkt svara på mail men har inte hunnit. Jag råkade ju missa ett framträdande på ett äldreboende, Erikslid och vi hade bara mailat och pratat i telefon innan påsk. Sen var det upprop, något som hon kör med varje gång. Jag hade på känn att jag skulle få äta upp missen och mycket riktigt så säger hon: - Cattis missade för hon var en minut sen, trodde jag skulle sjunka genom jorden, ingen kul känsla alls. Tänk det hade hon haft i huvudet hela påsken trots att jag hade pratat med henne om att det inte var meningen i telefon. 
Körledaren hade tagit fram nya noter som vi fick, det är trevligt med vårsånger!  Vi gav henne en blomma på kaffepausen, för att hon ordnat så trevlig resa till Haparanda och shoppingland och ett kort med några skrivna rader och det uppskattades, hon blev överraskad!
Efter övningen var jag fram och pratade, och jag sa också att jag kan cykla till Medlefors efter lunchen 21 maj men hon sa - jag har ju bil så du får åka med mig det lovar jag dig att det går bra. Vad bra tänkte jag för då behöver jag inte jäkta för att hinna till mötet kl 15 just den dagen med handledare och handläggare suck pust stön, även om det är bra och trevliga snälla människor så tycker jag ändå det är jobbigt. 

När jag kom hem hade svarta skjortan kommit, och vad fin den var och blir perfekt att ha i jobbet och i Globen när vi sjunger där i oktober!
Kollade mina mail och hade fått svar från Carin M regissören som gjort flera fantaisktiska tv-serier!! så här skrev hon till svar:

Hej Cattis!
Tack för ditt rara och uppskattande mail.
Jag gillar också Svenska hjärtan och tror ibland den är bättre nu än den var då den sändes.
Men inte ens jag har kopia på den. Så jag hoppas precis som du på en DVD eller repris.
Kära hälsningar
Carin M

Hur häftigt är inte det good people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0