Söndag 15:de

Vaknade till fågelkvitter, men värkande armar och handleder. Allt jag gjort är cyklat.
Såg ett nytt program talang 2007, mycket underhållande och kul! Söndagsdax för digilistan som jag lyssnar på i P3 varje vecka 12.00-14.00, typiskt mig samtidigt sitter jag framför datorn och skriver. "Bor" praktiskt taget i den. Den är dock en bra vän, för mig som är inflyttad till en ny-gammal stad, där kontakten med människor kan emellanåt vara minimal och eftersom jag är en "supersocial" person som min kusin säger, så kan det komma över mig ibland och jag blir lite sorgsen. Jag har ändå möjligheten att lyssna på musik av alla de slag och se filmer och det kommer man långt med, och klarar mig bra på det. 
Emellanåt lagade jag dagens lunch till måndagen, som bestod av risotto med bulgur,purjolök och räkor. "Man tager vad man haver lösningen" Testat kombinationen förr och vet att det blir gott!
Ikväll är det "svenska deckares afton" Först ut är Wallanders INNAN FROSTEN, så varje söndag kommer jag nu hädanefter sitta bänkad framför burken, sen går även reprisen på serien Höök, en mycket välgjord serie. 

En rolig sak som jag fick läsa i en annan bloggs gästbok var: 

En vardagsnära skildring av en vanlig arbetslöshets slit genom vardagen med höjdpunkter, förnöjsamhet, måsten och bekymmer skildras rakt och ärligt i bloggen sunnyhill.blogg.se Kolla in den!
Tyckte det var helt fantasktiskt att läsa och systerkompisen skrattade och sa - du är ju värsta författaren!            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0