15:onde maj

Den här dagen hade jag tänkt åka buss, men uteslöt det och cyklade till Medlefors. Trodde jag var sen, men framme i tid. KOSTLÄRA: Vi såg en film som handlade om olika dieter. Politiker testade. Det märkliga var att ingen gick upp i vikt, inte ens den som åt skräpmat! På rasten diskuterade jag med några om aktivitetstöds papperets form, och det är tröttsamt att det är olika regler beroende på om man är sjukskriven, arbetslös. Ny ung kille börjat och jag berättade att jag går bara 1,5 dag och praktik två dagar och då började han fundera i dom banorna. KOSTLÄRA II: Tillagning av maten/skonsam matlagning: Koka inte i för mycket vatten, med lock om grönsaker. Ångkoka gärna, Aldrig överkoka maten, Undvika varmhållning, Kyla ner snabbt - i diskhon i kastrull. Grönsaker, förbered det så nära måltiden som möjligt. GRUPPVÄGLEDNING:Information av elever som går allmänna linjen, 20 åringarna tycker man är gammal när man är 40 år, vi fick nästan spel oss KOM:are emellan.
Väldigt roliga kommentarer av rektorn. LUNCH: snopet bara skaldjurslasagne, så betalade dyra pengar för en salladstallrik i princip, ja men det var gott!
GRUPPVÄGLEDNING II: Ännu en övning som jag inte klarar av: Vi skulle gå runt i rummet och titta på bilder och välja en bild. Läraren skulle sen fråga oss en och en varför vi valt bilden och vad blir nästa steg. När hon kom till mig så sa jag -jag fixar inte det där och en av tjejerna i rummet klappade mig på axeln och tyckte det var bra jag sa som det var. Fortsatte prata med tjejen på väg ut. Cyklade till stan. Bokade bord på Monaco, avskedsmiddag tillsammans med mostern på onsdagen. Fikade med en vän färskpressad juice och sliskkaka. Gick på stan, hittade en trappstege på Clas Ohlson. Följde kompisen och handlade ny väska, solglasögon, hårfärg. Köpte en matkasse för hundra kronor. Kompisen bjöd på en laxburgare oj vad gott! Cyklade hem. Tog hand om varorna jag handlat. Hoppade in i duschen, Lejonet satt som gjuten utanför duschen och såg vattnet rinna. Han är helt tagen av det.
Satte mig vid datorn och jag hade fått så trevligt inlägg från Py i gästboken, så det är inte dåligt att jag tillhör det tjejgänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0