5:de maj

Jag och Lejonet sov länge, helt slut efter resande och dålig sömn några nätter.
Fick sms ang att bli bjuden på fika på Stigs, tackade ja. Cyklade dit. Systerkompisen, hennes mor och jag satt länge. Jag testade en annan chokladkakvariant, men ej lika god som ordinarie. Lyssnade på minuten. Tokroligt program, Pia J är suverän på olika dialekter.
Tvättade upp sängkläder. Satte mig vid datorn i lång stund. Jag går säkert in tre ggr om dan i mail, blogg och andras bloggar och gästböcker..
Det gick inte klara sig på två ägg som jag kokat, så fick lov att koka spagetti med tillbehör ketchup till. Dagens Sverige: ej ha mat för dagen!
Som tur är har jag en gratis matbiljett plus att jag äter gratis frukost och lunch på hotellet.

Såg Stina, som hade Janne Josefsson, Ebba von Sydow, nån okänd jurist som skrivit deckare efter att gått en kvällskurs. Folkkäre skådespelaren Börje Ahlstedt, en av Ingmar Bergmans favoriter var också med i programmet. Han åker mycket till ålderdomshem, fängelser och läser dikter och sjunger.
I kanal 2, visade dom "Arvet" En son som får reda upp familjeföretaget efter faderns plötsliga död, och får betala ett högt pris.
Fortsatte tvätta hela kvällen. Ännu en lördagkväll sittande hemma, något som jag egentligen avskyr. Vill vara ute, men inte gå ut själv och ta en öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0