Melodifestivalen 12 maj

Slog upp mina blå ganska sent. Satte mig vid datorn. Lyssnade på tracks(sedvanligt om jag är hemma)Kusinen ringde, och vi stämde av att efter 16 skulle bli bra. Hoppade i duschen, tvättade håret. Hade införskaffat en schampo som skulle vara bra för långt hår, men tyckte inte det var bra alls. Bortkastat typiskt..Hörde "på minuten" och fortsatte en liten stund vid datorn.
Kusinen kom och hämtade mig och vi åkte till dom i Nyhamn. Lillpojken visade alla sina bilar och vi lekte en stund. Kusinen bjöd på jättegod mat: Fläskfile,chorizokorv, goda sallader, tacosås, potatisgratäng. Vi satt kvar och åt en stund och pratade, sen flyttade vi till salongen. "Stina" sista programmet, Björn Ulveus, Eva Attling, och en afrikansk politiker var inbjudna. Jag har läst i tidningen att Stina nu efter programmens slut kommer att gifta om sig med sin Kjell så Grattis Stina!
Sen MELODIFESTIVALEN: Jag hade några favoriter: Sverige, Finland, Georgien, Irland, Lithauen, Bulagarien. Det blev Serbien som vann, sångerskan sjöng bra men tyckte inte det var en vinnarlåt. Det är alltid roligt att se vad är för låtar varje år, och följa omröstningen.
Sen fick jag se på vindan, var så begeistrad över det fina, trevliga lekrummet dom hade tjejerna och lillpojken.
Fick skjuts tillbaka. Det var så trevligt att hälsa på.
Ganska snart kröp jag till kojs.

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Smaken är som...! Irland var inte i min smak. Sverige gillade jag inte så mycket innan, men i detta startfält tycktes den mycket bättre... Allting är relativt :-) Litauen tyckte jag också om, men mest Tyskland och Armenien. Också Lettland. Rumäniens låt fick fötterna att hoppa men sången borde varit mycket bättre!!!!

2007-05-13 @ 12:39:41
Postat av: Lostman

Bildproducerandet när det väl var Sveriges tur var under all kritik. De lyckades inte på något sätt visuellt berätta...skäms YLE. Trögt bildarbete överlag.

2007-05-13 @ 15:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0