Sjöbotten - barndomsbyn

Idag en nostalgidag, skulle på eftermiddagen få åka med till Sjöbotten, där Ta Ton och Sörböle kyrkokör skulle sjunga på ett musikcafé. Såg "Talang 2007", som jag tycker är ett trevligt och underhållande program. Sen "Tack Gode Gud". Efter den tv-stunden gjorde jag mig iordning. Fick åka med en bekant till fadren, som visade och berättade vad folk bodde. Vi kom fram till SJÖBOTTEN!!! och körde förbi farmors hus, ett vitt slitet hus och jag berättade var alla släktingar hade bott. Sen kom vi fram till Sjöbottens bönhus, och alla minnen kom tillbaka om hur jag följde min farmor som barn, som var söndagsskollärarinna.
Jag togs emot med öppna armar, alla ville hälsa och prata. Det var som att "komma hem" Blev också tillfrågad om att att ha en egen sjungning, vilket jag naturligtvis tackade ja till, och någon skulle ta på sig att hämta mig. FANTASTISKT! Kan lägga lite pengar till flytten nu. Vid fikat fick jag sightseeing i byn. Det var så härligt att bara man såg mig som människa och inte vad jag hade på mig eller hur jag såg ut. Jag minns att jag bara fick vara här i byn och att alla tyckte jag var så gullig, men vid 7 års ålder gick farmor mitt allt på denna jord bort, och jag dog också.
Nu har jag funnit släktingar och bekanta till fadren, hans kusins fru sjunger i Ta Ton och några bekanta och dom är så gulliga, trevliga och fina människor och tack vare jag hittade den här kören på nätet så fann jag byn och människorna igen, och det blev ett mycket kärt möte.
Jag ska hålla kontakt med dom, och skicka små hälsningar. Det var en trevligt musikcafé men jag hann knappt äta på dan eller fika på cafeét och det var så omtumlande känslor i positiv bemärkelse. Hade sprängande huvudvärk och alldeles vimmelkantig efter den här kvällen

Ni som läser i bloggen, skriv gärna en hälsning i gästboken!

När jag kom hem fanns det bara en person som skulle förstå den här känslan, så jag mailade henne.

Kommentarer
Postat av: Ullen

Cattis du är inte utmanad kolla bloggen

2007-05-10 @ 11:38:59
URL: http://goteborgare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0