Fredag 13:de

Vilken miss, metrologerna lovade värme till helgen, men den kanske kommer....
Såg efter tio och åt frukost. Programmet bestod av Lindas "må bra bok", Flamencodans, Bra eller dåligt att äta fett?, samt champangelunch med EU-minister Cecilia, Belinda krönikör och Babsan.
Ringde Aurum och hade tur, fick prata med en glad och trevlig människa ang praktikplatsen, som sa - inte ska det hänga på kläderna om du ska börja nästa vecka eller inte utan det måste vi ordna... Hon lovade att om jag hade svart skjorta så skulle det gå jättebra att jobba i svart lång kjol, som jag själv tycker är mycket elegant!

Detta har nu varit ett stressmoment för mig att inte hitta kläder till lite större kvinnor och det har resulterat i smärta, brännande känsla och klåda i hårbotten, men som jag hoppas ska lugna ner sig nu om jag börjar bli lite mera struktuerad. Fått reda på att det går bra att äta på Aurum för personal, tiderna blir troligtvis 7-15. Ska kombinera denna praktik med KOM-projektet på Medlefolkhögskola.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cattis: Tack! jag antar att du vill säga att du är glad för att du fått jobba men att du är frustrerad över formerna. Det kan jag verkligen hålla med om. Jag försöker starat ett företag som förmodligen inte kommer se till sådana fackfrågor men till arbetsrätten kan man säga. Intressant med ett retroperspektiv på den som du beskriver. Det är högkonjuktur nu som på80 talet. Du beskriver skuillnader än då. Vill du utveckla? Gärna på min blogg. Det vore väldigt intressant. Kram!

2007-04-13 @ 15:59:14
Postat av: maria65a

Om du kollar i kategorin "mat" i min blogg, finns som länk på höger sida på sidan så finns där en del recept. Det är varierande normalmat, veggimat eller lowcarb käk *s*
Jag brukar byta inriktning lite då och då...

2007-04-13 @ 17:58:19
URL: http://blogg.passagen.se/maria65a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0