Lördag 14:de

Vaknade till en ny härlig vårdag, som ett barn som slår upp sina blå och som med otrolig iver och energi vill ta hela världen i sina armar, trots att föräldrarna är ibland så trötta så trötta....
Cyklade till stan för att sedan avnjuta en räkmacka på ett av norrlands trevligaste caféer, och vi fick dessutom sitta ute denna härliga vårdag, systerkompisen, hennes mamma och jag.
Vi fortsatte sen till systerkompisens mamma och satt ute på altanen i det vackra vädret som var nästan för varmt, men fläktade skönt då och då.... Där njöt vi av svartvinbärssaft som släckte törsten i solen.
När vi skulle bege oss, bjöd mamman mig flerfaldigt att komma förbi och hälsa på, nu när jag visste var hon bodde, men lokalsinnet är inte det bästa.... Jag är väldigt " gla i människor" och tycker det är trevligt lära känna nytt folk.
Kvällen gick så snabbt när jag kom hem, Stina hade "spacemen" i form av Fuglesang och the Arks Ola Salo, som säger väldigt bra saker och är en seriös kille som tar sin uppväxt som prästson på stort allvar.
Sen var kvällens film "The mother" ett vackert möte mellan en äldre kvinna och en ung man, som utvecklades till en kärlekshistoria. Det var nu andra gången jag såg filmen, kunde förstå från bådas sidor men det mest tragiska när hon säger - I do anything you want but please please be nice and talk to me... En äldre kvinna som efter en makes död börjar leva igen.....
Allt avslutades med en påkostad konsert med Madonna, en händelserik kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0