Torsdag 19:de

Då var det dax för praktikperiod igen, men denna gång bara två gånger i veckan.
7.15 var jag på plats. Konferens: Hängde med hotellchefen och kollade lokalerna, fyllde på frukt, fat med citronskivor, tände ljus. Reception: La in fakturor i kuvert och på med frimärken. Hjälpte till att göra konferensmackor.
FRUKOST: sedvanlig. Hjälpte till i disken, torkade bord och såg till att allt var rent och snyggt. Hackade salladen till lunchen. Jättegulliga unga killar som är kockar på hotellet. LUNCH: Kassler med annanas och champinjonsås, ris och sallad. Satt med folket som jobbar på "golvet" Sen hjälptes vi åt om vartannat att se till disken, plocka, samt se till lunchen. Sen hjälpte jag till med lunchdisken och en tjej sa - vilken tur att jag får diskhjälp. Fick sen ett hedersuppdrag: förste servettvikare! Jag gillar sånt arbete. Fortsatte med disken sen slut för dagen. Cyklade hem. Vilade och bytte om. 17.30 max, middag med en körkompis. Gott. Tillbaka på kören igen. Sjöng igenom Pysånger och tycker det låter fantastiskt jämt och bra i alla stämmor. Tänk att jag för några år sedan var in i den kyrka som jag är inskriven i, vid dop och idag sjunger jag med i kyrkokören.
Vi sjöng också lite ur Messias, oj oj oj så roligt men nu blev det ett dilemma för mig, jag vill ju naturligtvis på något sätt vara med. Pratade med körledaren som även han reagerade och såg förtvivlad ut - ska du flytta härifrån! Det skulle gå bra att vara med.
Mailade när jag kom hem. Förberedde för praktik nästa dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0