Haparanda, shoppingland

Låg som på nålar när jag skulle upp tidigt den här morgonen.
Hade gjort iordning allt dagen innan så det gick smidigt.
Väldigt tur, för soprankompis från Sörböle kyrkokör satt själv, så jag slog mig ner brevid. Tre timmar bussresa, sen framme shoppingland.
Vi började med att leta efter restaurang, för matig smörgås
Kompis och jag hade snabbt handlat klart. Hon bjöd på a cup of tea och kladdkaka, mycket gott och trevligt.
Inlastning i bussen, rep i Haparanda kyrka. Middag, tog tyvärr mycket tid men vi hann och körledaren coollugn. Gjorde ett hyfsat framträdande och blev sen bjudna på fika.
Mycket beröm! Även undertecknad. Blir sorgsen när jag tänker att jag måste lämna den här trevliga kören med en fantasisk kreativ körledare som vet vem alla är, även om man är ny.

På bussen hem, många drar historier och en del på dialekt. Vi sjöng också och jag sa till körens ledare att vi sjöng lite av varje här bak och hon svarade - jag det hördes mycket härifrån, alltså där vi satt.
Säger hejdå och går upprymd till källarlyan.

Kommentarer
Postat av: Lostman

Körresa! Ja, det är grejer det! Jag brukar säga att jag har aldrig mått så bra som när jag själv stod som tenor i kör. Och vi låg på vägarna med årliga utlandsresor...
L

2007-03-25 @ 08:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0