3:dje maj

Vaknade av telefonen. Åt lite frukost. Såg den fantastiska danska filmen Efter bröllopet med Lassgård i sitt esse. Väldigt gripande också så sorgsen med förstärkning hela dagen.
Åkte med på stan. Mailade lite. Var till söder. Umgicks med systerkompisens son och hans pappa, sen vid systers hemkomst, åt vi alla lite god mat tillsammans. Gjorde mig iordning och begav mig till tåget. Vilken tur fick åka framlänges! Guld värt. Faktiskt ganska trött denna gång så fick sova lite.
Fullt sjå att ha koll vad en medresenär höll på med. Mycket påstruken small av på sittplatsen hickandes. Var borta ett tag och då hittade en annan något som hon tappade av värde. Ett kuvert. Jag sa till eftersom visste vem. Hon borta igen och jag hörde hur hon letade febrilt, men kom aldrig ut. Sa till igen och där satt hon helt olycklig. Tågman sa åt henne komma därifrån. Lugnt en stund. Tåget släcktes ned för natten.

Kommentarer
Postat av: Lostis

Efter bröllopet, Lassgård gör en historisk insats i "svensk film", aldrig har vi skådat ett mer genomfört, rejält sammanbrott än det han presterar! Den är stark. Gick åt ngr tårar där.

2007-05-05 @ 08:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0