7:de maj

Vaknade med huvudvärk... Kom inte upp när jag hade tänkt mig men till slut så... Blev ingen mat, så var lite borta på övningen med Ta Ton. Svarade fel vid "uppropet" mycket förargligt. Jag och basisten pratade musik och om hans upplevelse av Py-konserten. Efter övningen slut gick jag fram till körledaren och frågade efter soprankompisens(i kyrkokören)adress. Snabbt hade hon gett mig den. Hon känner ju alla. Det skulle jag säkert ha gjort om jag varit kvar i stan och i körerna även i höst, men jag ska hålla kontakten med dom. Inte så pigg, så la mig en stund. Barndomskamraten ringde. Hennes farmor och min mormor var bästa vänner sedan 40-talet. Vi hittade äntligen ett datum som kunde passa att ses även i år. Satte mig en stund vid datorn. Mostern knackade på, dom jobbade med "nya lägenheten" så jag var upp och såg. Cyklade iväg och handlade. Det gick inte bara leva på kokta ägg, som jag hade tänkt mig. Började må så dåligt, fixa glasögonen får vänta. Mor ringde medan jag var på väg hem, pratade ett långt samtal. Det är ett stort och trevligt nöje för mig att gå och handla och packa sen upp varorna. Lejonet sitter som fastklistrad och följer uppackningsproceduren. Kl 22 fortsatte den bra serien.
Förberedde för Medlefors samt tänkt ut sånger till mitt framträdande i Sjöbottens bönhus söndagen 10 juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0