8:de maj

Sov så fruktansvärt dåligt, men plikten kallar och cyklade till Medlefors.
KOSTLÄRA på programmet. Handlade om GI-metoden idag, långsamma kolhydrater. Man ska ta bort vit pasta och vitt bröd och byta till fullkornsprodukter istället. om GI är 90 och över 90 snabb blodsockerstegring. Man ska hålla GI under 60 och 60 max för att det ska vara bra. GRUPPVÄGLEDNING: vi fick se en videosnutt om en förändringssituation och skulle sen efter lunchen diskutera uifrån våra egna livssituationer.Ny KOM:are igen och jag pratade med henne en hel del på den goda LUNCHEN,även om det står en maträtt så ställs det ut karotter i det oändliga! Gott som vanligt, hittade lax och grönsaker. Läraren säger att vi ska ha halva tallriken med frukt och grönt, och det är ju lätt på den här på folkhögskolan.
GRUPPVÄGLEDNING: i gruppen diskuterade vi och tog upp: inte ge upp, tänka positivt, se framåt, tro på sig själv. Det är inte ens fel att man är utan jobb i detta dagens Sverige. PEPPA SIG SJÄLV: jag duger, belöna sig, aktivera sig och göra trevliga saker. Umgås med vänner som gör en gott! Mycket bättre för självförtroendet. Jag vet att jag har en sådan styrka som gör att jag kan gå vidare hela tiden fast jag " dansat vid ravinens brant med blicken sänkt och tanken tänkt" tusentals gånger, men alltid kravlat mig upp.
Det sista hon tog upp var att HUR MOTVERKAR VI ATT VÅRA TANKAR RISKERAS ATT FÖRLAMAS: med att det går inte, jag kan inte, det är svårt, kommer aldrig att bli något, för gammal för dagen arbetsmarknad. Mitt mål om att gå någon hotell och konferens kurs tog lång tid innan den blev av, men 2003 blev det verklighet och jag som inte varit så "clever" i skolan, gick ut med flera VG och t o m MVG i KONFERENS!
Efter lektionens slut gick jag fram och pratade lite med läraren och sen fortsatte vi prata en stund i korridoren och jag berättade min idé om dukningsfirma och även om att starta en affär som säljer klassiskt och Opera, för det har man inte i Sk-å. Hon sa -tycker du ska absolut ta upp dom idéerna när du har möte med handledaren nästa gång!
Efter dagens slut cyklade jag mot stan, och vidare till soprankompisens adress. Först var hon inte hemma såg jag skrev ett brev och lämnade i brevlådan. När jag skulle gå, så stod hon plötsligt utanför och blev så oerhört glad och paff att jag var där för att hälsa på och kramade så om mig. Bjöd in mig på gott fika och sen vispade hon snabbt ihop till våfflor också och bjöd på middag. Det var mycket trevligt att se hur hon bodde. Lägenheten fullt av vackra saker och handarbeten och många rum att vistas i. Hon stormtrivdes att vara hemma.
Cyklade sen vidare till Vintergatan, och gallerix för att köpa en present till körledaren i Ta Ton. Vill att hon ska få något minne av mig för jag mådde verkligen inte bra när jag kom tillbaka till Sk-å i vinter, men så fann jag denna trevliga dagkör med en supersnabb, cool och kreativ körledare som känner och pratar och umgås med alla. Dessutom har hon järnkoll och kommer ihåg allt man säger. En unik körledare och människa!
Cyklade hem. Väl hemma och senare såg American Idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0