9:onde maj

Var tvungen upp tidigt, denna dag när jag egentligen börjar efter lunch med körsång. Tog bussen. När jag skulle gå till mötet med handledaren så satt en sångarkompis där och väntade, pratade lite. Telefonen ringde och det var ansvarige på KOM-projektet som sa att handledaren var sjuk, och jag som redan var på Medlefors. Hade ett kort möte med henne och fick påskrift på aktivitetspapperet.Bra. Berättade om praktiken och vad jag gjort och hon var mega imponerad och sa - tror säkert du hade fått något arbete om du hållit ut här i norr. Hon blev eld och lågor över min idé om dukningsfirma och tyckte abslout jag skulle ta tag i det. - Det är sådana som du som behövs! Det kommer gå bra för dig! avslutade hon mötet med. Aldrig blivit så där sporrande någon gång så det värmde i hjärtat och jag gick styrkt genom Sk-å:s gator.
Åt frukost hemma. Såg efter tio som var i Rosendals trädgårdar med gäster. Thorsten Flinck, en genialisk regissör och skådis. Mycket fin människa. Läste en dikt om kärlek av Kent Andersson, och man fick se Thorsten gå in i en roll när han läste dikten och den vackra rösten som han har...Thommy Berggrens fru var också där som idag jobbar som matkåsör och kokboksförfattare, hon var en mycket sprallig kvinna och ett stort stöd för Flinken i programmet. Thorsten säger en hel del tänkvärda ord och han berättade att han var mycket bekymrad när kollegor skulle spela Romeo och Julia, och motspelaren bjöd på halstablett innan föreställningen varje gång. Så han gick till "Romeo" och sa till.
Sen la mig och sov länge länge, måste ju sova ibland också. Ställt klockan. Tvättade upp konferenskläderna till torsdagen. Såg "Tack gode Gud" och Pia J är fantastiskt och snabb på att improvisera!
Satt vid datorn, men bara krångel. Såg onsdagens American Idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0