Sista sångardagen med Ta Ton 14 maj

Fruktansvärt trött när jag vaknade. Gjorde mig iordning i sista sekund. Vi var några som fick åka med körledaren till äldreboendet vi skulle sjunga på. Vi sjöng vårsånger och dom såg ut att uppskatta det mycket! Jag sjöng mina överstämmer efter att ha frågat om hon ville jag skulle sjunga dom. Dom bjöd på lite kaffe, och sen skjuts tillbaka till Sörböle Kyrka. Var in och lämnade ifrån mig pärmen och körledarens kroppsspråk visade hur tråkigt hon tyckte det var att jag slutade. Hon välkommnade mig tillbaka och spontant - 1:a advent kan du hoppa in och sjunga och kanske du har en sådan där härlig hög stämma som du bara kan ta!
Betalningen för sjungningen 17 juni skulle hon lämna till en person som sätter in pengarna till mig.
Var hem och väntade samtal från handledaren, hon ringde vid 17-tiden. En kompis satte in 100 kr till en fattig. Cyklade till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0