Sköna maj välkommen!

Vaknade tidigt. Åt lite frukost. Gjorde mig iordning för färd mot Stockholm.
Väntade på centralen. Systerkompisen med son mötte mig. Vi åt en god lunch på dansk restaurang. Gott! Hörde Wanja Ludins tal och sjöng med i internationalen.
Vi vandrade i solen. Bestämde oss snabbt för bio. Vi träffade pojkens pappa vid gullis...Tog bussen till söder. Dumpade av grejer och begav oss med bil mot stan. Hittade parkering. Trappan ner och bion Saga rakt över gatan. Filmen vi såg: Nina Frisk, en mor och dotter komedi. Vi skrattade gott särskilt att Gunilla Nyroos hade höjt rösten, det lät himla kul. Det handlar om att man inte alltid vill bli bjuden som mor och dotter, utan man vill vara en egen person med åsikter och funderingar. Blev så smått hungriga och denna kväll var det lätt komma in på ställen för så lite folk ute och inne. Vi fastnade för East, men döm om min förvåning var inte all mat sushi. Jag beställde med tigerräkor, så det var riktigt gott. Fick lägga ner pinnhistorien, frågade efter en gaffel. Vi gick till bilen och åkte hem. Drack vin och pratade. Avslutade med att lyssna på Py:s "När mörkret faller"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0