Workshop - tisdag

Köpt mig en säng, som min bror skruvade ihop. Visst ligger mycket bättre än på flera år men inte sover jag. Vaknade efter 4,5 timme. Puh. Mådde dock till min förvåning bättre idag... Tvättade håret och gjorde mig i ordning, men kunde inte äta. Begav mig till KFG:s kurslokaler. Det var ommöblerat,inte speciellt bra. Ordinariepersonal sjuka, så vikarie men denne klarade inte riktigt av uppgiften. Jag hade inbokat enskilt möte efter workshopen idag, men fick inget meddelande att han var sjuk. Hmmmm de är så himla noga med att vi i gruppen ska meddela oss om vi inte kan komma. Det borde vara lika med KFG:s personal.

Idag pratade vi om personligt brev, formen av det samt hur man skriver....Det diskuterades i rummet om detta..Sen kom den uppgift som jag avskyr nämligen GRUPPARBETE! Är ingen gruppmänniska! Vikarien satte ihop oss med folk vi aldrig sett eller träffat förut, obehagligt eftersom dom som var i min grupp kände varann och frös ut mig totalt och lyssnade inte när jag kom med synpunkter... Det var t o m en kvinna som sa - Vad säger hon dvs jag där borta i hörnet, så skulle jag aldrig behandla människor om det varit nya i min grupp. Det kändes inte bra. Vi var också tvungna att skriva ut personliga brevet på datorn, men som tur var slapp vi REDOVISA! Kursledaren läste upp brevet och så var frågan fri. Fler diskussioner....

Efter workshopen så visade jag en kurskamrat en hemsida.. Vi hade sällskap till tunnelbanan och diskutera hejvilt om hur den här dagen varit. Jag åkte vidare till Högdalen, Matdax och lyckades köpa kycklingklubbor, svamp och purjolök för en billig penning.
Hemma lagade jag till detta. Sen chattade jag lite. Mailade lite.

Kommentarer
Postat av: Niklas

La ut en länk till din blogg på passasgen till en som undrade vad JUG var. Läs kommentaren "Läste upp brevet???" där någon svarat vad denne tycker om det du skriver.

2007-10-17 @ 10:29:56
Postat av: Mimmi

Kopierar här in en text som jag fått tag på för något år sedan. Fick då tipset att kopiera den och sprida och anonymt lägga ut den.

Ams-program får inte kränka integriteten Arbetsförmedlingen får inte pressa arbetssökande att i gruppsamtal redogöra för sin utbildningsbakgrund, yrkeserfarenhet och vilka jobb man söker. Det säger Justitiekanslern i ett beslut. AV ANN DAHLIN


Ärendet gällde en arbetslös man som var tvungen att delta i jobbsökaraktiviteter på Östermalms arbetsförmedling i Stockholm för att få ut sin a-kassa. Han blev kallad till ett gruppmöte, där han bland annat ombads att redovisa vilka arbeten han sökt under veckan. Mannen ansåg detta integritetskränkande och vägrade, vilket ledde till att förmedlingen återkallade anvisningen till arbetsmarknadsprogrammet.
Justitiekanslern säger i sitt beslut att de uppgifter mannen förväntades lämna på mötet omfattas av sekretess. Även namn, utbildning och yrkeserfarenhet är belagt med sekretess i samband med arbetsförmedling. Det är rent felaktigt att återkalla en anvisning enbart på grund av att en person vägrat lämna ut sekretessbelagda uppgifter, slår JK fast.
Arbetsförmedlingen måste i stället hitta en annan arbetsmarknadsåtgärd, som passar personen i fråga bättre. Dessutom är det viktigt, fortsätter JK, att handläggaren informerar om sekretessreglerna och vilka uppgifter som kommer att efterfrågas på möten av det här slaget. Handläggarna får aldrig insistera om de märker att en person inte vill lämna en viss uppgift.
Enligt yttrandet från Östermalms arbetsförmedling är gruppsamtal en i det närmaste vardaglig aktivitet på de flesta arbetsförmedlingar.

2007-10-17 @ 11:26:08
Postat av: Kajsa

Håller med er i sak (stenhårt), men jag tror detta var ett fiktivt brev som grupperna skulle spåna ihop... Eller? Klargör du som var deltagare :-)

2007-10-17 @ 12:55:16
Postat av: mimmi

Hej igen!
du kanske ser att jag fixat lite med layouten t ex så har jag bytt ut den lila färgen mot samma gula färg som är i mitten! Och annan färg på rubrikerna!

Hur går det på arbetsmarknadsaktiviten?

2007-10-17 @ 17:54:20
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Ulla

Vi är inte bara födda på samma år utan vi har samma "problem" med att inte kunna sova. Jag vaknar som en klocka 03.58 och sen är det helkört att somna om.

2007-11-07 @ 19:33:32
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0