21/3 Lååångfredag

La mig 06.00 efter att ha talat i telefonen hela natten. Lyckades sova några timmar.
Vaknade att mobilen ringde, det var min bror. Längesen jag pratade med honom.
Vi talade en stund och jag hörde brorsonen i bakgrunden. Hann också med ett samtal till innan jag bänkade mig framför tv:n. Idag, dagen till ära visades Strindbergs "Fordringsägare" i regi av Thorsten Flinck.
Denne genialiske skådespelare som trollbinder sin publik med sin scennärvaro och utstrålning. Den fantastiska gåva som han fått och röstmaterialet som han äger. Kvinnor faller som käglor för denne MAN både i teaterns värld och utanför den. Han är en av de bästa!
Elin Klinga, en ung dramatenskådespelerska som talar på samma sätt i pjäsen, som Bibbi Andersson gjorde på den tiden. Lysande skådespeleri av Schyffert i vissa ögonblick.

Eftersom så mycket reklam hann jag äta, först lite pasta och sen också lite potatisgratäng...
Påsken är här men påskägget står tomt på bordet....
Några fler kvällssamtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0