Framme i mina hemtrakter Skellefteå - 29 aug

Fick skjuts till vårt tillfälliga boende på Norrhammar. En ljus och trivsam liten lya med cdspelare/radio och en liten tv med en hel del kanaler och även DVD. Fick låna en mobil, den var helt död men hittade en laddare och efter en hel del tryckande lyckades jag få igång den. Sov några timmar. Vet inte om någon ringde under tiden. Utmattade som vi var, jag på soffan och han bakom soffan. Tiden gick och lite action och ingen fjutt på mig. Men jag har semester.. Härligt! Nu skulle jag bara behövt lite mera pengar på kontot för hungern tar över... Första samtalet från Sthlm, Värmdö. Kul prata en stund. Sen tänkte jag -hmmm få se om jag kan få något för pengarna som är kvar. Sagt och gjort tog jag den lille promenaden till Coop. Eftersom jag hade en premiecheck där tog jag kattmat och sand på den. Sen för 97 kr fick jag lax, köttfärslimpa, färsk potatis, kräm, mjölk, svamp samt dryck. Glad i hågen gick jag hem till lilla lyan och wokade lax och färsk potatis, svamp. Åt detta och kände mig tillfreds. Efterrätt blev cola och salt lakrits. Såg lite tv men somnade framför tv... Blev väckt av mobilen, andra samtalet var från kompis som var på visit i Norge. Både jag och kompisen sov nu på varsitt nytt ställe. I min lya var allt lyckat, ja förutom ventilationssystem som nästan förstör ens hörsel för det låter och brusar hela tiden. Skulle jag hyra lägenheten en längre tid så skulle jag vara tvungen att göra något åt detta. Mitt lille Lejon behöver miljöombyte han med emellanåt för han myste och anpassade sig väldigt snabbt. Men sakerna som är hans finns alltid omkring honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0